maanantai 3. maaliskuuta 2014

Voimanostoa, Extremerunia ja parsakaalia

Kevät lähenee ja kalenteri täyttyy, mutta mä tykkään siitä. Pysyn paljon positiivisempana aina kun on jotain mitä odottaa. Mun äitipuoleni meni ilmottamaan mut toukokuun Extremeruniin, meillä on aika iso porukka kasassa ja tulee olemaan varmasti mahtava tapahtuma! Pikkasen stressaa toi juokseminen, kun en oo mun polven tulehtumisen jälkeen juossut yli 5 kilometriä. Polvihan on nykyään ihan kunnossa mutta jostain syystä juokseminen on vaan jäänyt vähemmälle kun tilalle tuli nyrkkeily ja kuntosali. Nyt kun lopetin nyrkkeilyn, toukokuun Extremerun lähestyy ja lumet rupee pikkuhiljaa poistumaan niin on hyvä tilaisuus alkaa taas treenaamaan juoksua, eiköhän siihen taas äkkiä jää koukkuun.


Tänään alotan rasvansulatustalkoot! Aion ottaa tänä keväänä rennomin kuin viime vuonna ja siksi aloittaa myös aikaisemmin. Muutaman kilon aion tiputtaa, mutta tosi rauhallisella tahdilla, koska haluan nimenomaan rasvan palavan ja säilyttää kaikki vaivalla hankitut lihakset. Onhan se kuuluisa ''rantakunto'' joka vuosi hankittava hahah. Päivittelen tänne vähän myöhemmin miten ruokavalio ja treenaaminen muuttuu nyt kun rupeen kiristelemään kroppaa kesää varten. Joku varmaan ihmettelee miks mun pitää aina vähän väliä laihdutella, ettei miks kerralla kunnolla. Tässä on nyt puolisen vuotta oon yrittäny kasvattaa lihasta ja sen takia ateriat on ollu tuhteja ja herkuttelua en oo itseltäni kieltäny, ettei ainakaan jää syömisestä kiinni se lihasten kasvaminen, tottakaihan siinä mukana kertyy sitä rasvaakin aina vähän, mitä pitää sitten sulatella pois.


1-image(119) Lisäks tänään illalla mee tutustumaan voimanostoon. En koe bikinifitnesstä mun lajina ja Crossfitsalitkin on niin täyteen bookattu ja ylihinnoiteltu, että unohdin koko homman ennen kun annoin ajatukselle edes tilaa. Jostain syystä voimanosto rupes mua kiinnostamaan ja tänään oliskin tarkotus mennä kokeilemaan onko se mun juttu. Ainakin innolla odotan jo mitä ilta tuo tullessaan.


Paljon on siis uusia sivuja avautumassa mun elämässä ja en vois olla enemmän innoissani!


-Miia

2 kommenttia:

  1. Moikka! Ihan sama juttu täälläkin suunnitelmissa, eli rasvaa saada palamaan. Kävin muutama viikko sitten kehonkoostumusmittauksessa ja viime kesän tuloksiin oli tullut lihasta lisää, mutta rasvaakin saman verran ja huomaa sen olemuksestakin... Kesäksi haluaisin vähän tiukempaan kuntoon mutta niistä lihaksista en halua luopua! :D Millanen ruokavalio sulla on nyt ja miten muuten tuet rasvanpolttoa? Ite oon jättäny turhat hiilarit ja rasvat pois ruokavaliosta ja salin lisäksi ottanut aamulenkit vaikken juoksemisesta mitenkään nauti.. :D Mukavaa keväänodottelua ja tsemppiä sulle!!

    VastaaPoista
  2. Heippa! Hyvältä kuulostaa toi, että oot lihasta saanut kroppaasi ja kukapa nyt haluisi dietata vaivalla hankittuja lihaksia pois. Viime keväänä kun diettisin noudatin tätä http://miiajosefiina.fitfashion.fi/dietti/ ruokavaliota. Tänä keväänä vedän melko samalla linjalla, vähän syön enemmän kaloreita ja nimenomaan enemmän hiilaria esim. aamuisin puuroa. Oon lisännyt aerboista liikuntaa, aamulenkkejä ja intervallitreenejä. Jos juokseminen ei maistu, kannattaa kokeilla vaan reipasta kävelyä aamuisin. Juoksu itseasiassa on vähän huono vaihtoehto jos lihaksia haluaa kasvattaa, kaikki bodarit tms vetää yleensä aina vaan reippaita vähän pidempiä kävelylenkkejä. Näin ei lihakset kärsi vaan rasva palaa! Eikä kannata ottaa stressiä siitä jos aamuisin ei lenkkeily maistu, kunhan käy jossain vaiheessa päivästä edes siellä lenkillä. Kaikki aerobinen liikunta kuitenkin niitä kaloreita polttaa :) Toivottavasti olin avuksi, mukavaa keväänodottelua sinnekin ja tsemppiä diettiin!

    VastaaPoista