perjantai 15. marraskuuta 2013

Täydellisten urheilurintaliivien metsästys

Helpommin sanottu, kuin tehty. Noin viitisen vuotta sitten ostin alennuksesta Sokokselta, mun ensimmäiset urheilurintsikat ikinä. Uskookaa tai älkää, käytän edelleen niitä samoja. Oon ostanut muutamat niiden jälkeen, mutta mikään ei voita niitä. Kaapista löytyy Shock Absorbereista Stadiumin Soc liiveihin ja oon sovittanut varmaan 50 erilaista mallia eikä mikään ei istu niin hyvin. Muutama päivä sitten Roope sano mulle, et oiskohan sun aika ostaa jo uudet... se pisti mut miettimään. Kun niitä kattelin hetken, tajusin et onhan ne ihan hävettävän rumat, kellertävät, kulahtaneet ja nukkaantuneet... mut on ne vaan niin hyvät. Olin jo vähän luovuttanut etsinnöissä ja kai jo tullut tulokseen, ettei sopivia näiden tilalle vain löydy.




Jos jossain asiassa olen vaativa niin tässä. Urheilen kuitenkin melkein joka päivä, joten urheiluliivit on mulla kaikista rintsikoista eniten käytössä. Lisäks juokseminen, hyppiminen jne... ilman kunnon tukea voi tehä tuhoja mun tytöille. Haluan urheilurintsikoideni olevan tukevat, oikean kokoiset, ei semmoset ultrakireet mitkä vaan litistää tissit selkärankaan kiinni niin, että hyvä kun saa henkeä. Haluan niiden olevan tukevat ilman litistämistä. Tietenkin väri ja hyvä ulkonäko on aina plussaa, mutta kun vertaa noihin mun edellisiin, niin tosta kulahtaneen valkoisen ja vaalean sinisen yhdistelmästä ei ole vaikea pistää paremmaksi.

I Love Me -messuilla törmäsin Lorna Janen urheiluliiveihin ja rakastuin, kirkkaita värejä, tukea, muttei litistystä. Ne oli täydelliset, kunnes katsoin hintalappua... 65 euroa! Rintsikoista? Heitin ne takas koriin vihasena ja ajattelin, että ihan hyvin ne mun 5 vuotta vanhat menee vielä. Ebaysta oon löytänyt näintä kyseisiä liivejä noin 20 eurolla, mutta postikulut tulis aika kalliiks, kun lähettäjiä oli vain Kanadassa ja Australiassa. Nyt oon tullu siihen pisteeseen, ettei hirveesti oo enää vaihtoehtoja. Mun on pakko saada uudet urheiluliivit, noi vanhat voi ratketa samoista tai haurastua käsiin minä hetkenä hyvänsä. Kertokaa teijän salaisuudet, mitä urheiluliivejä käytätte? Onko kokemusta Lorna Janesta? Entäs Ebaystä?


Auttakaa, oon epätoivonen.



-Miia

6 kommenttia:

  1. Heh, mulla on kokemusta myös viiden vuoden takasista urheiluliiveistä! Mulla on myös ihan supervanhat urheilurintsikat, jotka ihme kyllä vielä näyttää ihan hyvältä, mutta parempia en vaan oo löytäny ja ne on kyllä mun lempparit, mut ei oo mitään muistikuvaa mistä ne on peräsin... Ja ihan totta et niihin kannattaa kyllä satsata, mulla on muutamat "ei niin tukevat" urheilurintsikat joita käytän sellasessa treenissä jossa ei hyppyjä tai juoksua tuu hirveesti. Mut sit kyllä tulee vastaan just toi, että mistä niitä täydellisesti istuvia ja tukevia löytäis sitte sopuhintaan...Ei kyllä paljoo tuu vinkkejä mieleen, en sit tiiä oisko missään alusvaateliikkeissä erikseen jotain urheiluliivejä mitkä ois hyvin istuvia, tai urheiluun sopivia mut myös samalla nättejä... :D

    VastaaPoista
  2. Maailman parhaat urheiluliivit on shock absorberin run liivit! Niissä on ihan superhyvä tuki, ja varsinki juoksuun ihan parhaat mut käytän kyllä salillaki niitä. Niissä on ns. muotoon ommellut "kupit" eikä tee laudan näköseks :D Vähän hintavat ne kyl on, mun mielestä abaut 65e, mut ne on joka euron arvoset! En vois kuvitella et käyttäisin mitään muita urheiluliivejä, ja niissä on perus mustan ja valkosen lisäks tosi kivoja värejä ja joka kesä tulee uus kausiväri. Oon niin kovin tykänny niistä et oon hamstrannu ittelleni jo 4 ettei koko ajan tarvii olla pesemässä niitä. Kannattaa ainaki käydä kokeilemassa, stockalta ainaki löytyy. :) - Ella

    VastaaPoista
  3. Itellä on kahdet Shock Absorberit, jotka on ainoat tarpeeksi tukevat mitkä oon löytänyt, niitä käytän siis kun juoksen :) Mä itseassa just I Love Me - messuilta ostin uudet sellaset, kun oli tarjouksessa. Aika kalliithan ne on, mutta pakko tyytyä maksamaan kun muissa ei oo tukea tarpeeks. Ja kyllähän ne aika paljon litistää, mutta ei haittaa, kun muutenkin haluun eroon isoista tisseistäni :D
    Sit on muutamat Lonsdalen ja Niken sellaset joissa ei mitään tukea oo, mutta menee perus salitreenissä hyvin :)

    VastaaPoista
  4. Joo tai sit vaan niitä täydellisiä ei oo olemassa. Hyvä tietää etten oo ainut jolla on tää ongelma, pitää jatkaa etsimistä...

    VastaaPoista
  5. Nyt kuulostaa kyllä hyvältä! Mun toi shock absorberien malli on kai aika minimi tuella, koska niissä tuntuu et ois pelkkä se kangas vaan ja vähän jotai kuminauhaa siellä sun täällä... onkohan nää ne mistä puhuit: http://www.fitnesstukku.fi/5/fi/artiklar/shock-absorber-run-sports-bra-pink_purple

    ...jos on, niin vaikuttaa kyllä lupaavalta! Pitää käydä sovittamassa :)

    VastaaPoista
  6. Noniin nyt saitte mut kallistumaan vielä lisää sinne Shock Absorbereiden suuntaan! Itsellä kans menee tommoset ei niin tukevat hyvin salilla, mut lenkeillä ja nyrkkeilyssä haluisin kyllä ihan maksimi tukea. Varsinkin hyppynarulla hyppiminen treeneissä välillä tuntuu ihan tuskalta ja ei pysty treenaamaankaan täysiä kun alkaa jo sattumaan. Nyt oonkin menny treeneissä 2 urheilurintsikat päällekkäin linjalla, mutta se yhdistelmä tuntuu kyllä siltä ettei pysty hengittämään :D

    Ja toi on kyllä totta, et kannattaa ehkä maksaa niistä hyvistä rintsikoista ja kunnon tuesta, yhdet tissithän meille vaan annetaan!

    VastaaPoista