tiistai 7. toukokuuta 2013

Give me a head with hair, long beautiful hair...

Nyt vähän jotain muutakin kun treeniaiheista postausta. Mulla on se mun lupaama ravintopostaus kyllä tulossa, mutta vähän pitää vielä sitä täydentää... on niin paljon ajatuksia täällä pienessä päässä. Puhuinkin teille aikasemmin siitä kun lähdin ostamaan kurkkupastilleja ja limua, mutta ostinkin kaks hiusväriä. No nää kaks alle olevaa sävyä tarttu mun mukaan ja ensimmäisenä testaukseen pääsi oikean puoleinen kaveri...


...eli Franck Provostin sävy Deep super light blonde, mikä oli hienosti suomennettu ''erittäin kirkas helmenvaalea kulta''. Helmenvaalea ja kulta samassa lauseessa sai mut vähän epäröimään, mut luotin tohon englannin kieliseen nimeen ja uskalsin ottaa riskin!

Käytän nykyään aina näitä suht luonnollisen sävysiä värejä, mielellään helmenvaaleaan tai tuhkaan taittavia. Ennen värjäsin tyven ihan platina blondiks, mut se ei näyttänyt kovin luonnolliselta ja oma hiusten väri näytti tosi tummalta sitä valkosta vasten. Tämmöstä luonnollisempaa sävyä vasten juurikasvukaan ei näytä niin pahalta, eikä tarvii olla koko ajan värjäämässä.

Tässä muutama kuva siitä, miltä mun tukka näytti ennen värjäystä...


Kuvista huomaa selvästi, että juurikasvu näkyy jo aika pahasti ja muutenkin tukka on pienen kirkastamisen tarpeessa. En myöskään tässä oo pessyt sitä pariin päivään kun kuulemma hiusväri tarttuu paremmin vähä likaiseen tukkaan? En tiedä onko siinä mitään perää vai ihan huhupuhetta? Silti, olishan ton reuhkan voinu tietty harjata...

Monet mun kaverit ja tutut tietääkin, että käytän pidennyksiä sillon tällön tuomaan muutaman sentin lisää tukkaa ja tuuheutta. Tässä kuitenkin mun oma tukka ihan ilman mitään lisäkkeitä. Tuolta päältä näkee, että mulla on vähän katkenneita hiuksia siellä, ne katkes noin vuos sitten, kun vähän blondailin liikaa enkä käyttäny mitään lämpösuojia, mut ne on kasvanut hurjasti siitä mitä ne oli.

Ja sitten päästäänkiin itse asiaan, eli tähän hiusväriin. Levittelin värin päähän jakaus jakaukselta tekniikalla. Väri oli vähän epäilyttävän värinen... varsinkin, kun se oli vähän aikaa vaikuttanu hiuksissa niin se alko muuttumaan vaaleenpunaseks ja vähän violetiks. No ajattelin vaan, että tyhmintä ois pestä kesken kaiken pois, koska sit se vois jäädä kellertäväks tai jopa oranssiks. Annoin sitte vaikuttaa loppuun asti ja lopputulos näytti tältä:


Just semmonen mitä halusinkin! Tyvi on edelleen tummempi kuin muu tukka, mutta niinkuin aiemmin sanoin, niin sen haluankin olla. Sävy ei taita yhtään keltaiseen, vaan on just tommonen kauniin helmenvaalea. Mulla on latvat niin valkosen blondit, että toi tyvisävy tuo sinne vähän jotain vivahteikkuutta. Tarkotuksena ois jossain vaiheessa laittaa tonne latvoihinkin vähän eloa raidottamalla, mut haluun tehä sen kampaajalla ja just nyt mulla ei oo varaa siihen. Onneks kotona saa muutamalla eurolla aina vähän eloa tonne pehkoon.

Mitä mieltä te ootte? Ite ainakin oon tyytyväinen, varsinkin kun tästä väristä maksoin vaan 5 euroa.

-Miia

2 kommenttia:

  1. Kivalta näyttää! Pitäisköhän munkin uskaltautua kokeilemaan tota ensimmäistä? :)

    VastaaPoista
  2. Suosittelen ainakin tätä Franck Provostin väriä! Olin supertyytyväinen lopputulokseen :)

    VastaaPoista