tiistai 23. huhtikuuta 2013

Intervallijuoksu mäessä

Huomenta vaan kaikille! Täällä mä edelleen makaan kotona peiton alla. Olin ajattelu, että tää on ihan normaalia flunssaa ja odotin millon kuume nousee korkeemmaks ja räkä alkaa valumaan. Nyt kun muutaman päivän ajan mulla on oireet ollu vaan vähän lämpöä, kurkkukipu ja silmien särkeminen, niin onhan tää ihan selvää....siitepöly! Perhana, oishan se pitäny tajuta vuodenajasta ja näistä oireista. No kaivoin eilen illalla histecit kaapista ja nyt sit napsin niitä ja odottelen et nää oireet lähtee niin pääsen taas urheilun makuun! Alkaa pikkuhiljaa kyllästyttää kyhnöttää sisällä teekuppi kädessä ja kuumemittari kainalossa ku ulkona paistaa aurinko ja mä voisin olla lenkillä.

Noh enivei... lauantaina oli taas joka viikkoisen intervallitreenin aika. Ollaan nyt kahtena ensimmäisenä diettiviikkona vedetty intervallitreeni juosten jalkapallokentällä ja päätettiin tällä kertaa juoksennella intervallitreeni mäessä. Mun eka ajatus oli 'ei hitto, mihin mä oon suostunu' ... no kiltisti vedin juoksukamat niskaan ja lähettiin ulos. Alkulämmittelyks hölkättiin korttelin ympäri ja kun saavuttiin mäelle, hölkkäiltiin se viel muutaman kerran ylös ja alas. Venyteltiin ja availtiin paikkoja vähän ja sit oltiinki jo valmiita tosi toimiin. Mä olin valmis juoksemaan takas kotiin...


No ei ollu enää pakokeinoja ku olin sinne asti jo tullu. Juostiin vuorotellen kymmenen kertaa mäki täysiä ylös ja hölkäten alas ja puolivälissä pidettiin parin minuutin hengähdystauko. Hullun rankkaa mut yllättävän kivaa! Ja nyt oonkin tyytyväinen etten jänistäny.

Tasasella juoksussa meillä on aina ollut tietty aika, mikä on pitänyt juosta täysiä, kun tässä mäkijuoksussa oli tietty matka mikä piti juosta täysiä. Pidin tästä mäessä tehdystä treenistä enemmän, koska mitä kovemmin juoksi, sitä nopeemmin se oli ohi! Hiki virtas ihan samalla tavalla ja yhtä hengästynyt ja poikki tän jälkeen olin kuin muidenkin intervallijuoksujen jälkeen. Suurin ero tasasella ja mäessä juostulla treenillä on, et tää mäkitreeni ottaa pakaroihin ja pohkeisiin ihan hulluna. Pakaroissa oli älytön pumppi ja ne tuntu niin kiinteiltä et olin jo ihan varma et mulle kasvo semmoset pikajuoksijan pakarat! Ei sentään... mut hyvää pakaratreeniä kyllä.


Suosittelen tätä intervallijuoksua mäessä kyllä kaikille intervallitreenin ystäville ja vaihtelua haluaville! Ja kiinteitä pakaroita haluaville ;)

-Miia

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti